Saga With Forever Garden

Halloj! 
Hoppas ni haft en skön vecka och hunnit njuta av det finfina vädret, det har jag gjort i alla fall :) 


Jag blev väldigt inspirerad av att sommaren äntligen kommit, som det kanske märks :)
Jag har gjort ett solfjäderkort, som jag själv kallar det. 
Och så har jag använt Saga with forever garden


Hon är färglagd med copics och färgerna är: 


Under motivet har jag gömt lite härlig spets och en blågrön doilie!


Jag har använt mig av blommor, blad och stickles till att dekorera.
Under arrangemanget till vänster har jag även ett sugrör med lite glittertejp på som en vimpel. 

 
Här ser ni spetsen lite bättre :) 
Några utstansade fjärilar hittade även de in på mitt somriga kort. 

 
Hur har jag gjort mitt solfjäderkort nu då? 
- Jo jag har skurit ut 2 remsor ca 5x30cm ur det papper jag vill använda.
Vill man så kan man göra de lite bredare än 5cm så slipper man ett hål i mitten som jag fick,
men jag är lite sparsam med mina papper :) Jag täcker ju ändå för hålet så det spelar ingen roll.
Som ni ser har jag även stansat kanterna, och det rekommenderas att göra Innan ni viker. 
Sedan bigar jag med jämna mellanrum hela vägen ut på båda remsorna, viker ihop dom som en solfjäder,
och limmar ihop dom i varann så att de formar en cirkel.


 
Baksidan är mycket enklare, men håller samma färgteman och fyller 2 funktioner.
- Dölja hålet i mitten och ha någonstans att skriva en hälsning på ;) 
 
Hoppas ni får en fin vecka nu! 
Kram på er :)