Saga Bringing Love

Det är tur att jag har världens bästa inspiratörer/designteam eftersom att jag inte är världens snabbaste. Haha! 
Jag var helt säker på att jag hade postat det här kortet till förra månadens utmaning (temat var frost) men ICKE.. 
Så här kommer det iallafall, en aning för sent men jag hoppas ni kanske kan finna lite inspiration i det ändå :)



Jag har använt papper från Maja Design och vit cardstock som bas till kortet. 
Jag har ruggat upp alla kanter med en kantskrapare och sedan har jag sytt några kanter också. 
Jag använder min vanliga symaskin till det. 



Stämpeln heter Saga Bringing Love och jag har färglagt henne med Distress Ink
Tea Dye till ansiktet, håret och skuggningarna i ansikte och hår.
Sedan har jag använt Stormy Sky till hjärtana lite på banden som håller vingarna och till bakgrunden.
Efter jag målat den blå bakgrunden la jag också lite glitterlim på. 



Jag har dekorerat med bland annat blommor och dom i sin tur har jag dekorerat med Diamond Dust
Det ser ut som små bitar av krossat glas som man kan hälla på vad som helst för att få det att se ut som frost. 
Innan jag häller på grundar jag förstås med ett genomskinligt lim, det här för att vara exakt. 



Dom här blommorna har jag också Diamond Dust på. 
Här syns också att jag målat hennes klänning med glitter.
Till det har jag använt en wink of stella-penna. 

Snöflingorna har jag stansat ut med en punch.
Sedan har jag embossat dom så att dom ska bli upphöjda och glansiga. 

 
Det var allt för mig nu. 
Fråga gärna om något är otydligt i min beskrivning :)
Hoppas ni får en fin lördag!
Kram, Jenny  

#1 Jasmine:

Så himla vackert Jenny!!


#2 Therese:

Gillar charmen.
Din färgläggning är så ljuvligt!
<3