Saga Bringing Love

Hallihallå!
Till dagens inlägg har jag valt att kleta och kladda en tavla som jag ska skänka till förmån för DenisÄngelProjektet.
Vill du veta vad det är för projekt gå gärna in på deras blogg eller facebooksida !

 
Saga har jag valt att färglägga i bruna nyanser för att passa ramen bättre
jag har använt mig av copics och vilka pennor ser du längre ner. :)

 
Först la jag ut alla dekorationer jag ville ha på tavlan,
jag brukar fota av för att veta vart jag vill ha alla dekorationer om jag behöver avsluta mitt i pysslandet.
Ett bra tips ;),
man kan ju alltid ändra sig men man har något att backa upp sig på om man glömt av hur man tänkt.
Jag började med att limma fast dekorationerna jag skulle ha på glaset sedan kladda jag på vit gesso.
När gesso'n torkat limmade jag fast dekorationerna på ramen och kladda sedan på mer gesso på allt. 

 
Jag lät allt torka ordentligt, sedan gick jag lös med mina mister.
Jag valde guld, svart och brons för att det skulle passa ihop med Saga färgläggningen.
Jag lät misterna torka och torkade bort det överflödiga lätt med hushållspapper.
På sina ställen kladda jag på lite inka gold, old gold. 

 
Jag embossade DenisÄngelProjektets officiella emblem med guld och tog 3d-lack över.
Eftersom jag kladda på färg över hela glaset i ramen så behövde jag skrapa fram Saga,
vilket var meningen, jag tyckte det blev effektfullt :).

Copics jag har använt:
Hud:E21-00-000-0000 R20
Hår: E29-37-35-33-31
Klänning: E44-43-42
Vingar: E53-51-50
Banderoll: E37-35-33-31

Materiallista:
Saga 
Limpisto
Limstavar
Prästkrage
Rosor
Brads
Metallhörn
Wellpapp 
Gesso 
Misterna är mina privata men det finns ett helt gäng i butiken
Inka gold, finns i andra färger i butiken 
Guld embossing
3d-lack

När man gör en sån här mixed media tavla så kan man verkligen ta vad man har hemma.
Det gör inget att dekorationerna har olika färger för man kladdar ändå på massa gesso
så man har en ren palett att pyssla med. 
Hoppas jag inspirerat er :D

Kram
Therese