Saga Coming With Candy Cone For You

God Jul!
Juldagen, jag har firat i dagarna två redan och i eftermiddag ska vi fira med min familj.
Så himla mysigt att kunna dela upp firandet, julen är inte en dag det är en känsla. <3
Till dagens inlägg så visar jag en julgåva jag gjort till mina DesignTeam kompisar.
Jag gjorde dom som lollipopkort och det var verkligen en lollipop i, :D
en återanvändbar bubbelbit med doft att julkryddor.

 
Jag gjorde alla tre Saga snarlika varandra bortsett från färgerna.
Jag vek till basen av tre olika Maja Design papper, Never to old, Can't wait och Happy New Year.
Ovan på "solfjädern" använde jag en genomskinlig embossing stämpeldyna och strödde
på shabby white enamel och värmde med en embossingfön.

 
Jag har satt tårtpapper och cheesecloth och sedan Saga utstansad med spellbinders die.
Jag har skuggat runt Saga med distress vintage photo och strött på enamel embossing här med.
Sigillet har jag gjort med rött embossing pulver och ett embossing pulver som är mycket tjockare och heter Utee,
finns tyvärr inte i butik. Jag har varvat med dom olika pulvren och embossat mellan varje varv och i det sista
lagret stämpla jag ner med min stämpel. Jag blev jätte nöjd för att vara första gången. :D

 
Blommorna är mina privata men det finns självklart fin fina i butiken :D.
Blommorna är limmade med genomskinligt lim och sedan doppade i dimond dust.
Spiraldekorationen finns i andra färger här.
Pepparkaksgumman hittar du här tillsammans med sin gubbe ;).



 
Tanken är att man ska kunna klippa av baksidan och sedan använda själva kortet som en dekoration,
hängandes någonstans. :) Banden jag använt är seam binding och finns i andra färger här.

Copics jag har använt till Saga med röd klänning:
Hår: E44-57-55-53 W4
Klänning: E44 R27 W4 Blender
Strut: E44-43-42 W4 Blender

Copics jag har använt till Saga med grön klänning:
Hår: E44-43-42 W4
Klänning: E44 YG63 W4 Blender
Strut: E44-53-51-50 W4

Copics jag har använt till Saga med blå klänning:
Hår: E44-29-37-35 W4 
Klänning: E44 B95 W4 Blender
Strut: E44-43-42 W4 Blender

Till samtliga Saga:
Hud: E00-000-0000 R20 Blender
Strumpbyxor: C3-1-00 Blender
Skugga: T5-3-1-0 Blender

 
Hoppas mitt inlägg varit inspirerande så syns vi 2016 :P.
Ta hand om varandra! <3
God Jul!