Saga With Surprise


Hej! Här kommer ett lite frostigt och juligt kort från mig :)
 
Det kanske är lite för tidigt för vissa för att börja med julkort,
men jag var med i en card swap där temat var julkort.
Så det här kortet har fått åka hela vägen ända bort till Australien! -Kan ni tänka er! :) 

Jag har använt mig av Saga with surprise och färglagt henne med följande copics:



 
I grunden har jag använt en färdig kortbas som vanligt,
och därpå ett blått cardstock som jag använt en kantskrapa på. 
Som ni ser och säkert märkt har jag en förkärlek att låta kortbasen få bli som en ram runt om. 
Hur som helst, därpå har jag sedan mitt mönstrade papper.
Under motivet som vilar på en utstansad ram och 3D-kuddar, så har jag gömt lite cheese cloth


Jag har bundit ett vitt organzaband runt mönsterpappret också,
och gjort en fin rosett med lite bling på.

 
I övrigt har jagdekorerat med lite blommor (julblomma & rosor) och några härligt glittrande snöflingor
som jag stansat ut med Martha Stewart-stansar. På snöflingorna vilar det några rhinestones också,
och så har jag strött ut några vita paljetter här och var. 


Under motivet upptill vänster har jag stuckit ner en tag med en söt rosett i samma band som tidigare,
vitt organzaband. Jag har stämplat dit texten "Merry Christmas",
färgat in tagen med lite distress och till sist dekorerat med en snöflinga, rhinestone och några paljetter.
 
 
Nu hoppas jag att Rebecca i Australien som ska få kortet tycker om det lika mycket som jag gör! 
 
Kram på er! :) 
/Jasmine